Det å kunne ta betalt på en enkel og effektiv måte er et svært viktig for oss arrangører. Men det kan være komplisert å finne riktig løsning og du kan ende opp med systemer som ikke matcher deres driftsform eller profil. Gjennom samarbeidet med Betala utvider Norske Kulturarrangører medlemstilbudet på betalingsløsninger og har tro på at flere medlemmer vil kunne finne løsninger som svarer til deres behov. I tillegg til gunstige betalingssystemer får medlemmene også nyte godt av andre goder gjennom dette eksklusive tilbudet fra Betala.
Betala tilbyr en brukervennlig betalingsløsning med terminal og kasse i én enhet, perfekt egnet for festivaler, arrangementer og omreisende virksomheter. Som medlem av NKA får du nå 25 % rabatt på leie av Betala-kasser og andre avanserte betalingssystemer.
Betala leveres av IT- og teknologiselskapet Advania. Derfor tilbys også medlemmer blant annet tilgang til Advanias nettbutikk med spesialpriser på over en million artikler med IT- og telefoniutstyr, fast lav pris på fysisk tilstedeværelse ved arrangementer og fast lav pris på dedikert nettverk til salgspunkter.
Siri Haugan Holden, daglig leder i NKA, ser frem til det nye samarbeidet og er sikker på at mange vil dra nytte av de nye medlemsfordelene.
– Betala har etablert seg som en pålitelig partner for arrangører, og vi er glade for å kunne tilby våre medlemmer enda flere gode verktøy. Gjennom samarbeidet med Betala og Advania får vi nå tilgang på et stort fagmiljø innen IT og tech, som også er et stadig viktigere område for arrangørene – enten det er sikkerhet, GDPR og compliance, KI eller ren IT-drift. Det at Advania jobber strategisk og målrettet med etikk og bærekraft er også viktig for oss når vi inngår dette samarbeidet. Her har vi mye spennende kompetansedeling på agendaen, sier Haugan Holden.
Anders Olafsen, ansvarlig for betalingsløsninger i Advania, er glad for at kontrakten er signert og at arbeidet kan starte for fullt.
– Jeg er begeistret og svært ydmyk over å kunne samarbeide med NKA og tilby våre tjenester til arrangørfellesskapet. I 2023 fikk vi være med på Arrangørkonferansen i Fredrikstad og da skjønte vi raskt at HER må vi få til noe. Så mye fine og flinke folk! Vi satser alltid på nære og langsiktige samarbeid og det bli spennende å se hvordan vi kan spille hverandre bedre i tiden som kommer. Vi skal i alle fall gjøre det vi kan for å styrke kulturfeltet og gjøre det enklere for arrangørene å lykkes med sine arrangementer. Da trenger de gode løsninger og penger i kassa. Vi har mye å by på og deler gjerne av både kompetanse, erfaring, produkter og tjenester. Ring meg når som helst og utfordre oss gjerne, sier Olafsen.