Nå er reklameinnslagene, som ble laget av reklamebyrået Anorak, nominert til den prestisjetunge prisen Epica Awards som siden 1987 har delt ut priser for de aller mest kreative reklamene over hele verden..
I radioinnslagene blir liveopptak av nydelige konsertfremføringer fra en rekke kjente artister avbrutt av høylytt skravling. En situasjon mange artister og festivalgjengere kjenner til. Radiokampanjen forsøker å problematisere dette på et humoristisk og gjenkjennelig vis. Innslagene avsluttes med en vennlig oppfordring fra NOPA og NKA om å stå lenger bak hvis man har mye på hjertet under en konsert.
– For veldig mange er det å møte og snakke med venner og kjente en helt sentral del av festivalopplevelsen, og sånn skal det selvsagt fortsette å være. Samtidig er det ikke til å komme bort fra at både hvor, hvor mye og hvor høyt det snakkes påvirker musikken, både for de som skal fremføre den og de som gjerne vil høre den, uttalte Siri Haugan Holden, daglig leder i Norske Kulturarrangører i sommer.
De gode idéene ble levert av Stein Simonsen, kreatør i Anorak. Spottene er produsert av Sagveien Resort ved regissør Jonas Torgersen. Artistene som er med i kampanjen er Emilie Nicolas, Minor Majority, Beharie og No. 4.
Prisvinnerne annonseres den 12. desember i år. Les mer om prisnominasjonen og hør to av radiospottene her.