Sammen med Bodø 2024 og Parkenfestivalen inviterer vi til årets begivenhet for landets kulturarrangører – Arrangørkonferansen 2024! Konferansen er den største og viktigste møteplassen for landets kulturarrangører, og vi gleder oss til å samle hundrevis av arrangører for å utveksle erfaringer, bygge nettverk og videreutvikle arrangørfeltet i Norge. Konferansen er for NKA sine medlemmer og samarbeidspartnere. Vi har et begrenset antall early bird-billetter til de første som melder seg på.
Programmet slippes fortløpende og det er bare å glede seg. Vi lover en fullspekket helg med både faglig og sosialt påfyll.
Påmeldingsfrist 24. september.
Velkommen til Bodø
Registreringen er åpen!
Program
I en tid hvor store, kommersielle aktører dominerer markedet og sikrer seg eksklusivitetsavtaler med de største artistene, står mindre festivaler overfor utfordringen med å skille seg ut og tiltrekke publikum uten samme ressurser. Dette gir imidlertid de små og uavhengige aktørene en unik mulighet til å tilby noe annerledes og mer personlig, ved å fokusere på autentisitet, lokal tilknytning og meningsfulle opplevelser.
Thomas Litangen tar oss med på et dypdykk i merkevarebygging for spillesteder og festivaler, hvor vi utforsker hvordan du kan utvikle en dypere og mer meningsfull identitet, og dyrke konsepter som gjør deg relevant og levende for både publikum, frivillige og artister. Gjennom konkrete eksempler fra Parkenfestivalen, Trevarefabrikken/Trevarefest og Dama di / Halv ti på torsdag vil vi utforske hvordan unike tiltak og engasjement kan bygge sterke merkevarer som folk ønsker å ta del i.
Hva skal til for å skape gode byer, steder og byrom? Kan kunst og kultur bidra til stedsutvikling som skaper vekst og begeistring? Med eksempler fra både by og bygd får vi et innlegg om hvordan man kan skape mer kreative steder.
Moa Bjørnson, daglig leder for Utviklingsselskap Træna 365 og stedsutvikler i Molobyen Utvikling i Bodø, har jobbet med by- og stedsutvikling i Malmö i Sverige, på Træna og i Bodø. Moa er opptatt av potensialet og menneskene som fyller ulike steder med mening, uansett om det er ute i distriktet eller midt i byen.
Hva gjorde at en rekke samiske arrangører og institusjoner satte all drift på pause for å bidra med sin kompetanse under Fosen-aksjonene i Oslo i 2023? På Arrangørkonferansen forteller Márkomeannu om hvordan de som samisk arrangør jobber ut i fra et helt spesielt samfunnsoppdrag. Festivalen oppfordrer Kultur-Norge til å bli med på et høyst nødvendig forsoningsarbeid, og til å vise samisk ånd i arrangørfeltet.
Márkomeannu er en samisk festival i Evenes, på norsk side av Sápmi. Festivalen har gjennom 25 år etablert seg som en av de største aktørene i samisk kulturliv. I tillegg til den årlige sommerfestivalen driver Márkomeannu en allsidig virksomhet med samarbeidspartnere som UiT Norges arktiske universitet, Bodø2024, Festspillene i Nord-Norge, Sametinget og mange fler.
Hva betyr det å høre til? Både Pål Moddi Lue og Kajsa Balto har gjennom hele livet brukt musikken til å utforske spørsmål om identitet og tilhørighet. Under samisk språkuke har Márkomeannu invitert de to artistene til en og samme scene, hvor det nordnorske og det samiske får rom til å komme hverandre i møte.
I denne anledning har vi vært så heldige å få rabatterte billetter til deltakerne på Arrangørkonferansen og tidspunktet er satt til å passe perfekt inn i vårt kveldsprogram. Billetter til konserten finner du under profilen din i Checkin.
Konserten er på Stormen Konserthus og starter kl. 18:30. Konserten er ferdig 19:50.
På scenen:
Aleksander Sjølie – gitarer
Karoline Bjørhei – trommer
Ragnhild Tronsmo – cello
Torjus Eggen – Bass
Kajsa Balto – sang og joik
Pål Moddi Lue – sang
Flere er kanskje kjent med Ræder Bing advokatselskap (tidl. Bing Hodneland) gjennom rammeavtalen som gir NKA-medlemmer gratis juridisk rådgivning. På arrangørkonferansen stiller de med tre advokater fra sitt arrangør-team, som vil svare på spørsmål fra salen i plenum. Arrangør-advokatene er spesialisert innen blant annet kontraktsrett, opphavsrett og arbeidsrett, og har lang erfaring med å bistå musikkscener, festivaler og andre kulturarrangører. De vil besvare generelle spørsmål som angår kulturarrangørenes virksomhet, fra bookingavtaler, klarering av musikkrettigheter, streaming og fotografering, til leie av utstyr, sponsoravtaler, støtteordninger, merverdiavgift, arbeidsmiljøloven og mye mer.
Programposten gir også en glimrende mulighet til å lære fra svarene til øvrige spørsmålsstillere.
Et rundbordsmøte er en unik arena der man kan diskutere relevante problemstillinger, dele utfordringer, bygge nettverk og finne gode løsninger sammen, i et lukket fora. For at alle deltakerne skal få et godt utbytte av møtene kreves det at alle deltar aktivt i diskusjonene. Dette rundbordsmøtet vil ledes av André Titland og Veslemøy Fossdal fra Chateau Neuf – Det Norske Studentersamfund, og er kun for studentarrangører.
Møtet har et begrenset antall plasser og kun to personer per medlemsorganisasjon kan delta.
Programposten krever påmelding og påmeldingen åpner i oktober.
Tema for dette rundbordsmøtet er Publikumsutvikling. Vi ønsker blant annet å diskutere hvordan vi kan nå nye målgrupper, hva publikumsutvikling kan gjøre for programmet ditt og hvilke verktøy vi kan bruke for å nå nye publikummere. Vi oppfordrer alle som melder seg på om å komme med innspill til agenda.
Et rundbordsmøte er en unik arena der man kan diskutere relevante problemstillinger, dele utfordringer, bygge nettverk og finne gode løsninger sammen, i et lukket fora. For at alle deltakerne skal få et godt utbytte av møtene kreves det at alle deltar aktivt i diskusjonene.
Denne programposten krever påmelding og påmeldingen åpner i oktober.
Trenger vi enda podcast som løfter de samme kjendisene? Nei. Trenger vi en podcast som løfter folka og historiene i kulissene? Usikkert. Men at det ligger mye læring i å høre arrangører prate er bevist!
Lars Tefre Baade har lang erfaring fra arrangørfeltet og er alltid nysgjerrig på hvordan personer han beundrer tenker rundt sitt fag, sitt virke og ikke minst hvor de selv søker inspirasjon i sin galskap. Det ligger mye læring i erfaringsutveksling. Men der foredrag og klasseromsundervisning ikke fungerer for alle, har Lars gjennom podkasten Gaffa, Strips & Galskap fått en rekke personer fra arrangørfeltet i tale.
For første gang går GAFFA, STRIPS & GALSKAP live og vi har invitert med en arrangør og bransjekollega som har inspirert oss stort! Simon Alejandro Larsen, daglig leder for Jungelen og Jungelfest i Bergen, skal fortelle oss om sine høydepunkter, nederlag og dele hvor han finner inspirasjon i arrangørhverdagen.
Presenteres av Broadcast Events.
I et marked preget av økte priser, høy konkurranse og et mer avventende og kravstort publikum kreves det kunnskap og kreativitet i arbeidet med finansieringen. Hvordan kan arrangører bruke støtte, sponsoring, crowdfunding og folkelån? Hvordan gjøre seg attraktiv for investorer og hvordan samarbeide seg frem til et bedre resultat?
I denne presentasjonen skal Stine Mari Røverdatter fra den norske startup`en Broadcast Events presentere en rekke ulike måter du kan finansiere dine prosjekter på.
Om Broadcast:
Broadcast Events er en norsk startup som utvikler en ny plattform for arrangementer, som kobler arrangører, publikum og tredjeparter sammen på nye og innovative måter. Publikum får en fullstendig oversikt, tredjeparter får en kilde til event-informasjon og arrangørene får tilgang til gode verktøy og når et større publikum.
Presenteres av Eventim.
Nye markedsføringsrestriksjoner fra Google og Ad-blockers fra Facebook er bare starten på begrensningene arrangørene møter i kommunikasjonen med sine gjester. Samtidig både ønsker og forventer gjestene våre skreddersydd innhold og mer effektiv kommunikasjon. Vi tar en prat om hvordan man kan bruke publikumsdata til å levere tilpasset kommunikasjon, øke lojaliteten og selge flere billetter.
I panelet er Claus Lorentzen (Lilly), Ditte Andersen (Eventim Skandinavia) og Kim Alexander Holmøy (Foynhagen). Panelet modereres av Marcia Titley fra Eventim.
Fra ord til handling: Velkommen til en panelsamtale der vi ser på konkrete løsninger og muligheter for grønn omstilling – med særlig fokus på helårsarrangørenes rolle.
Kulturrom lanserte i år tilskuddsordningen Grønnere Investeringer, med 10 millioner i potten som skal stimulere initiativer for grønn omstilling. Tiltakene som gjennomføres skal gi inspirasjon og læring for mange, med vekt på deling av kunnskap, modeller og rapporter i etterkant.
Feltet er allerede gode på å gjenbruke bygg og materialer, sørger for at ting varer lenge og skaper kortreiste kulturopplevelser der folk bor. Hvordan kan vi sette dette i system og dele på viktige erfaringer? Og hvordan kan vi sette i gang lokale initiativ med eksisterende ressurser, få til samarbeid mellom flere eller hente inn ekstern kompetanse?
Under samtalen vil det presenteres noen inspirerende caser fra søknadsbunken til Grønnere investeringer.
I samarbeid med Kulturdirektoratet inviterer vi til rundbordssamtale om tilgjengelighet på scenen. Vi stiller spørsmål om hvordan arrangører kan skape rom og muligheter for kunstnere med funksjonsnedsettelser og dreier fokuset fra publikum til kunstnerne. Ved å gjøre arrangører bedre rustet til å ta imot kunstnere med funksjonsnedsettelser og øke bevisstheten rundt kunstnernes behov kan vi skape rom for flere kunstnere og kunstnerskap.
I denne samtalen skal vi diskutere relevante problemstillinger, dele utfordringer og finne gode løsninger sammen. Møtet ledes av Kulturdirektoratet.
Dette møtet krever påmelding og påmeldingen åpner i oktober. Da vil du også få mulighet til å komme med innspill eller stille spørsmål.
Bilde fra "Artificial Things" av Stopgap Dance Company. Foto: Christopher Parkes / Stopgap Dance Company."
Craft from the Arctic – sponset av Eventim
Eventim inviterer til en unik opplevelse for ølentusiaster hos Bådin Bryggeri. Bryggeriet er kjent for sin kreative tilnærming til håndverksøl. Her får dere smake på fem ulike øltyper, fra lyst og lett, til tyngre typer, mens dere lærer om bryggeprosessen, ingrediensene og bryggeriets historie. Det blir en lett og løs atmosfære og åpent for spørsmål underveis. God oppvarming til middag på Svømmehallen.
Aktiviteten krever påmelding og påmeldingen åpner i oktober.
Norske Kulturarrangører og Musikkontoret Nord inviterer til møteplass og oppvarming til Arrangørkonferansen på Beddingen Kulturhus fra kl. 19:00 torsdag 24. oktober. God lesk fra baren, mingling og en liten overraskelses på scenen.
Om Beddingen:
Beddingen Kulturhus er et hus for produksjon og fremvisning av kunst og kultur, workshops, fagseminarer og en og annen fest. På huset sitter også samtlige av Bodø's kunst- og kulturinstitusjoner, blant annet Nordnorsk Jazzsenter / Musikkontoret Nord, Bodø Jazz Open / AdLib Jazzklubb, Pott & Panne og Fargespill. På huset finner du både black box (båthallen), en ølbar (Flora) og de nye kontorene til Jazzsenteret (også kalt Jazzhjørnet) med en liten "cocktail"-aktig scene.
Konflikter, krig og miljøkatastrofer preger verden og samfunnet vårt, og billettkjøperne setter stadig tydeligere krav til arrangørenes politiske holdninger og standpunkt. Hvilket ansvar har en arrangør for sin visningsarena? Hvor går den gylne middelvei mellom kunstens autonomi og arrangørens samfunnsansvar? Og hva med ytringsfriheten?
I denne samtalen får vi høre fra tre arrangører som på ulike måter har måttet forholde seg til politikken i møte med kunsten. I samtalen har vi Marianne Saus fra Buktafestivalen, Lisa Hoen fra Tromsø Internasjonale Filmfestival og Fritz Pettersen fra Vaterland/Lydmyr i Oslo.
Hvordan kan styrebordene i norsk kulturliv jobbe for å inkludere flere? Hva kan oppleves som ekskluderende faktorer? Asha Abdullahi fra Taktskifte skal snakke om hvordan man kan inkludere flere gjennom språk, struktur i styrerommet og kompetanseheving.
Vi får også besøk av Kristin Haugen fra BRUS (Bodøregionens Utviklingsselskap). De har sammen med Bodø Næringsforum etablert prosjektet "Styrebordet". Et utviklingsprogram som skal bidra til at flere unge blir aktuelle for styreverv, samt til å heve kompetanse og gi styrer i Bodøregionen bedre tilgang på kompetente unge kandidater.
Mangfold på norske kulturscener er nøkkelen til en mer kreativ og bærekraftig næring. Likevel har kun 25 prosent av artistene på norske festivaler de siste årene vært kvinner. Hvordan kan vi få flere ulike stemmer på scenen, både når det gjelder hvem som bookes og hvem som gjør bookingen? Hva kan gjøres for å gjøre kulturlivet mer representativt?
Booking i Balanse er et samarbeidsprosjekt mellom Norske Kulturarrangører og Balansekunst, hvor vi utforsker konkrete tiltak for økt mangfold i booking. I denne workshopen inviterer vi arrangører til å komme med innspill og utveksle erfaringer fra eget arbeid med representasjon på scenen. Vi vil diskutere og kartlegge hvordan vi kan jobbe aktivt med representasjon, og hvilke verktøy som kan hjelpe oss å oppnå dette i praksis.
Artister og band reiser med stadig større og mer imponerende sceneproduksjoner, og publikum blir mer enn noen gang blåst av banen av nåtidens konserter. Hva gjør disse stadig større produksjonene egentlig på en festivalscene? Trenger vi å bygge hva som føles som hele bensinstasjoner på scenen for å imponere publikummet vårt? For bak kulissene tømmer disse produksjonene lommebøkene til både artist, arrangør og publikum, så hvem er det egentlig til nytte for, og er dette overhodet bærekraftig?
Panelet består av Kristine Kamsvaag (Showlab/Parkenfestivalen), Trine Lund (Rockefeller/Tons Of Rock) og Thomas Olavsen (Timeout Agency). Moderator er Gøran Aamodt (Parkenfestivalen/Svømmehallen Scene).
Tilgjengelighet i kulturlivet er viktig for inkludering. Norske Kulturarrangører har flaggskipet Tilgjengelighetsmerket, hvor ledsagerbevis er et av fokusområdene. Nå er ledsagerbeviset kommet i ny drakt og blitt digitalt. I dette lynforedraget skal nestleder i Handikappede Barns Foreldreforening (HBF) presentere det nye ledsagerbeviset.
Innledere
Asha Abdullahi er prosjektleder for Taktskifte i JM Norway. Taktskifte ble etablert i 2021 for å fremme deltakelse av unge med minoritetsbakgrunn i kulturlivets styrer og råd. Hun er også ansvarlig for kursing i normkreativitet og mangfoldsarbeid for frivillige organisasjoner og kulturlivet. I tillegg er Asha utøvende kunstner og arrangør.
Fritz-Ragnvald Rimala Pettersen var med å starte Vaterland Bar & Scene i Oslo hvor han også har stått for all booking og PR siden åpning i 2016. Han har en finger med i spillet på Goldie i Oslo, Kometen i Drammen og Bookingbyrået LYDMYR. På siden av arbeidet har han også fartstid som musiker i hardcorebandet ATTAN.
Kim Alexander Holmøy jobber som daglig leder i Foynhagen i Tønsberg og startet sin karriere som bookingansvarlig på Kroa i Bø i 2008. Kim har siden hatt ulike roller i Slottsfjell, Øya, Tons of Rock, PiP og Norwegian Wood. I tillegg har han arrangert konserter i alle størrelser og har mange år bak seg fra utelivet i Oslo og som turnerende musiker.
Thomas Litangen har vært en viktig drivkraft bak flere nyskapende kulturprosjekter de siste to tiårene. Han startet som trommeslager i det prisbelønte bandet Kråkesølv, og har siden vært bookingansvarlig ved Sinus og Stormen Konserthus, markedsansvarlig for Parkenfestivalen, medgrunnlegger og festivalsjef for Trevarefest i Henningsvær, drevet plateselskap, og er en av initiativtakerne til konsertserien «Halv ti på torsdag» på Dama Di. Han har også sittet i styret for NKA. Thomas er utdannet grafisk designer med bakgrunn fra designstudioet By North, og jobber i dag som kreativ leder hos Favn Servering, som står bak flere av Bodøs mest populære serveringssteder.
Moa Bjørnson, daglig leder for Utviklingsselskap Træna 365 og stedsutvikler i Molobyen Utvikling i Bodø, har jobbet med by- og stedsutvikling i Malmö i Sverige, på Træna og i Bodø. Moa er opptatt av stedets potensiale og menneskene som fyller disse med mening uansett om det er ute i distriktet eller midt i byen.
Ane Margrethe Ugelvik er tidligere festivalleder i den samiske festivalen Márkomeannu. Hun har bakgrunn fra miljøbevegelsen, ungdomspolitikken og samisk organisasjonsliv. Ane Margrethe sitter også i styret til Norske Kulturarrangører.
Lars Tefre Baade er partner og hjelperytter i The Oslo Way. Han har tidligere arbeidet som markedsansvarlig i Rockefeller/John Dee/Sentrum Scene og kommunikasjonsrådgiver i andre byråer. Lars har også lang erfaring med kommunikasjon og markedsføring av konserter og festivaler, og er i dag blant annet pressesjef for Tons Of Rock.
Zubeida Haji Hassan er formidler for Balansekunst og prosjektleder for tilskuddsordningen Balansepotten, som gir støtte til mangfoldsprosjekter i kulturlivet. Hun har bakgrunn som samfunnsviter med mastergrad i globale utviklingsstudier og flere års erfaring med likestillings- og mangfoldsarbeid.
Simon Alejandro Larsen er stifter og daglig leder i den bergenske kulturorganisasjonen Jungelen, som arrangerer klubb- og konsertserier og festivalen Jungelfest. Alejandro er og stifter og daglig leder av Foreningen JUNG, en møteplass for unge i Bergen som bl.a. tilbyr DJ- og danseworkshops og mentorordninger. I tillegg er Alejandro aktiv som DJ og spiller regelmessig på diverse klubber og barer.
Limita er senioradvokat i Ræder Bing, og har bred erfaring fra musikkbransjen. Hun jobber med de fleste problemstillinger som er relevante for kulturarrangører, blant annet arbeidsrett, opphavsrett, selskapsrett og tvisteløsning. I tillegg bistår hun med forhandlinger knyttet til kontraktsinngåelser knyttet til arrangementsdrift, som for eksempel bookingkontrakter, oppdragskontrakter og kontrakter innen teknisk leveranse. Limita har jobbet tett med NKA både gjennom hennes jobb som daglig leder og bookingansvarlig på Parkteatret Scene og tidligere som del av NKAs styre.
Stine Mari har lang fartstid i musikkbransjen. Hun har vært daglig leder for flere spillesteder, ledet prosjekter på en rekke festivaler og jobbet i bookingbyrå. Hun har skrevet boken «Fuzz og finans», foreleser på Høyskolen Kristiania og er en ettertraktet kursholder for Norske Kulturarrangører. Røverdatter er også medgründer av Broadcast Events, som utvikler en ny plattform for arrangementer.
Marcia Titley har jobbet i kultur & eventbransjen hele sitt liv – først som utøvende musiker, så som produsent, som markedsfører, i diverse kommersielle roller, og i det siste med billettering. Hun har jobbet hos Eventim i over 6 år, både som Adm. Dir. For Eventim Norge og som Scandinavian Business Development Director for Eventim Scandinavia. Før hun begynte i Eventim, jobbet Marcia i åtte år som salgs- og markedsdirektør i Telenor Arena.
Claus har over 15 års erfaring innen digital markedsføring, og har de siste 10 årene jobbet med hvordan man kan utnytte e-commerce og digital kommunikasjon best mulig sammen. Med denne kunnskapen har Claus brukt de siste 6 årene på å bygge Lily, en intelligent, skybasert markedsføringsplattform for live underholdningsbransje.
Ditte Søgaard har jobbet som CRM Manager i Eventim Skandinavia i 9 år. Der er hun ansvarlig for CRM, e-postmarkedsføring, forbrukerundersøkelser, datakartlegging og billettkjøperatferd og utvikling av systemene på tvers av de skandinaviske markedene.
Marianne Saus er festivalsjef i Buktafestivalen og har flere år bak seg i festivalen som blant annet kommunikasjonssjef og styreleder. Hun har vært tilknyttet Tromsøs kultur- og musikkliv i mange år og har tidligere jobbet med prosjektledelse, design, kommunikasjon, teater, film og kunst rundt om i Norge.
Lisa Hoen er festival- og programsjef for Tromsø internasjonale filmfestival. Hun har arbeidet i festivalen i ulike roller i over 10 år, og startet også TIFFs barnefilmfestival, TIFF Junior. I fem år arbeidet hun som kultur- og idrettsjef i Tromsø kommune. Gjennom årene har hun arbeidet innen media, kommunikasjon og kultur. Lisa er også varamedlem i styret til Norske Kulturarrangører.
Kristin Haugen er utdannet siviløkonom og jobber i Bodøregionens Utviklingsselskap. Hun har et engasjement for samfunns- og næringsutvikling, med et spesielt fokus på å skape attraktive lokalsamfunn for unge mennesker. Kristin har også erfaring fra flere styreverv, blant annet i Bodø2040, der hun bidrar til prosjekter som ser på framtidig utvikling i regionen. Med sin jobb og sine verv er hun opptatt av å skape positiv vekst og utvikling i Bodøregionen.
Kristine Kamsvaag har over 25 års erfaring innen advancing og gjennomføring av sceneproduksjoner, konserter og festivaler. Hun har tidligere blant annet jobbet som production manager i TimeOut Agency / Live Nation Norge og som prosjektansvarlig/avviklingsansvarlig på Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene. Siden 2010 har hun vært production manager på Parkenfestivalen i Bodø, og jobber også for tiden som ansatt på prosjektbasis hos Showlab AS.
I tillegg til å være en del av Parken sitt booking team har Thomas Olavsen i 25 år jobbet som agent for norske artister. Han startet Atomic Agency i 2001 (i dag All Things Live) og er i dag daglig leder i TimeOut Agency & Concerts AS. Med målrettet strategi implementert som en del av booking jobben er TimeOut i dag kjent for å «bygge» norske artister fra ukjent talent til å headline festivaler her til lands. I TimeOut har han ansvaret for artister som Karpe, Kaizers, Cezinando, Astrid S, Emilie Nicolas, Emma Steinbakken m.fl.
Gøran Aamodt er med-gründer, styreleder og festivalsjef i Parkenfestivalen i Bodø. Han har bred erfaring innenfor arrangørfeltet, og har arrangert konserter i både liten og stor skala siden 1995. Han har en forkjærlighet for å løfte fram talenter fra egen region; nemlig Nord-Norge. Gøran brenner for Bodøs kulturliv, og med status som Europeisk kulturhovedstad i 2024 ser framtiden så lys ut at solbriller er en nødvendighet.
Eirin H Sandstad er gründer og festivalsjef i Mablisfestivalen i Stavanger. Etter endt studie (Kultur og Ledelse på BI i Oslo) har hun parallelt med å bygge opp Mablis vært prosjektleder og hatt ulike roller i festivaler, eventer og konsertarenaer fra øst til vest de siste 10 årene. Nå står en spennende tid i møte som alene-eier og driver av selskapet bak Mablis.
Trine Marit Lund er en svært erfaren og dedikert produsent med over to tiår i bransjen. Hun har vært en viktig del av Auditorium AS siden 2001, hvor hun i dag fungerer som avdelingsleder for produksjon ved scenene Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene. Trine har også vært en viktig del av Tons Of Rock som Head of Production siden festivalens oppstart i 2014. I tillegg har hun koordinert store show som produksjonskoordinator for Live Nation, og har dermed vært med på å skape mange uforglemmelige opplevelser for publikum og produksjon. Trines omfattende erfaring og evne til å håndtere komplekse produksjoner gjør henne til en uvurderlig ressurs i livebransjen.
Konferansested 25.–26. oktober!
Arrangørkonferansen 2024 finner sted på Quality Hotel Ramsalt i Bodø, i Sjøgata 37.