
Magni Sørløkk, markedskoordinator Spellemannsprisen
Magni har utdanning innen PR og kommunikasjon fra Handelshøyskolen BI og jobber til daglig med artist- og eventpromo i ACT Entertainment. Hun har også erfaring med økonomistyring, søknadsskriving, rekruttering og personalhåndtering fra verv i Det Norske Studentersamfund, Chateau Neuf AS, Kulturstyret ved SiOA og Konsertforeningen Betong. Akkurat nå er Magni markedskoordinator for Spellemannsprisen. Magni har lang erfaring fra og kjennskap til festival- og musikkbransjen siden 2004.
Typiske spørsmål til Magni:
-
Hvordan legge opp helhetlig strategi for presseaktiviteter og markedsføring i egne kanaler fram mot arrangement?
-
Hvordan skape god dialog med presse?
-
Hvordan implementere kreative stunts i helhetlig markedsføring for arrangement?
Sosiale medier, markedsføring og PR

Bo Terje Hustoft, booking Auditorium (Rockefeller, Sentrum Scene og John Dee)
Bo booker i dag for Auditorium AS, selskapet som driver Oslo-scenene Rockefeller, John DEE og Sentrum Scene. Totalt spenner disse scenene over et meget bredt musikksegment,- både up&coming artister og store, etablerte navn i mange sjangere. I tillegg til booking er Bo også involvert i mange andre sider av driften på scenene.
Tidligere har Bo også jobbet for Asker kulturhus, og i studietiden var han involvert styret i Kroa i Bø. Og, sist men ikke minst, er han oppvokst i Bodø.
Typiske spørsmål til Bo:
-
Hva kan forhandles om/ligge i en avtale?
-
Ulike avtalemodeller
-
Hvorfor kommer det så få internasjonale artister til min klubb?
-
Proaktiv booking
Booking for klubb

Eirin Hammari, produsent for Festspillene i Nord-Norge
Eirin har 15 år med bred bakgrunn fra festivalbransjen og erfaring fra mange ulike roller, i tillegg til utdanning som produsent. God og bærekraftig forvaltning av frivillighet i kulturbransjen er en av hennes fanesaker og hun har holdt flere foredrag om rekruttering, delegering, inkluderende lederskap og frivillighet. Produksjon, logistikk, organisasjon og stabsbygging er felt hun kjenner godt, og med bakgrunn fra blant annet Arctic Challenge og Sjakk OL, Storåsfestivalen, Døgnvill, Insomnia og Rytmisk Kompetansenettverk Nord, kjenner hun en arrangørs utfordringer i stor og liten skala. Hun har tidligere vært del av NKAs Festivalfagråd og sitter nå i ressursutvalget for Tilgjengelighet Kultur-Norge.
Typiske spørsmål til Eirin:
-
Hvordan få hjelp til ditt arrangørprosjekt?
-
Kjøreplan fra A til Å
-
Planlegging, infrastruktur og logistikk
Produksjon og arrangementsledelse

Bård Flikke, festivalsjef Pstereo
Bård har lang erfaring i norsk kultur- og musikkbransjen, og utøver en sentral rolle i kulturlivet i Trondheim. Bård er gründer av Trondheim Kultur&Næring, et selskap som fremmer store offentlige arrangementer og driver kulturarenaen Byscenen. Bård er grunnlegger og festivalsjef for Pstereo-festivalen. Han har tidligere jobbet på internasjonalt nivå med sitt eget plateselskap, Propeller Recordings og har vært eksportsjef for Midt-Norsk Jazzsenter. Bård har hatt flere nasjonale styreverv, inkludert: Music Export Norge, Norsk Konsertarrangører og FONO.
Typiske spørsmål til Bård:
-
Hvordan utvikle en sterk identitet og skille seg ut i mengden?
-
Kjenn din merkevare
-
Hvordan spille på lag med private næringer og offentlige myndigheter?
Markedsføring, konseptutvikling, identitet

Limita Lunde, daglig leder og booking på Parkteatret Scene
Limita er daglig leder og bookingansvarlig på Parkteatret Scene. Hun er utdannet jurist og har jobbet i Øyafestivalen som avdelingsleder for billett- og akkreditering siden 2004. Limita holder kurs innen organisjonsutvikling, ledelse, booking, samt konsertavvikling av konserter for- og av ungdom under 18 år.
Typiske spørsmål til Limita:
-
Hvilke fallgruver bør jeg unngå når jeg booker en artist?
-
Hvordan setter jeg opp et godt arrangementsbudsjett?
-
Hvordan skape gode konsertopplevelser for de under 18?
Ledelse, juss og artistkontrakt

Jørgen Aas, sikkerhetskonsulent
Jørgen har over 20 års fartstid i sikkerhetsbransjen med et brennende hjerte for arrangør-Norge. Utdannet i «Crowd and Safety Management» og er tidligere daglig leder i selskapet Movement Strategies AS.
Typiske spørsmål til Jørgen:
-
Hvor mange politifolk kan politiet kreve at arrangør må betale for?
-
Kan du gi meg noen tommelfingerregler på hvordan en finner publikumskapasitet på et arrangement?
-
Hvordan bør vi sette opp sperringer foran scenen og hva slags gjerder skal brukes?
Sikkerhet

Mariann Bjørnelv, daglig leder Folken
Mariann har lang erfaring fra musikkbransjen. Hun har bl.a. vært daglig leder for STAR - Kompetansesenter for rytmisk musikk i Rogaland, presseansvarlig for flere av landets største festivaler, frivillig på studenthuset Vaskeriet i Kristiansand og frivillig på en rekke andre festivaler. I tillegg til å være daglig leder på Folken i Stavanger driver Mariann produksjonsselskapet NiteGrinder Music og er manager for bandet Krakow.
Rekruttering, opplæring og ivaretakelse av de frivillige er det viktigste arbeidet Folken gjør. I snart 30 år har Folken fungert som en rekrutteringsarena for byens kulturliv og bidratt til å utdanne en rekke kulturarbeidere. Tanken om at frivillige, ansatte og administrasjon tilsammen utgjør «Folkenfamilien» er essensiell for overlevelsen i fremtiden og noe som arbeides med hver dag.
Typiske spørsmål til Mariann:
-
Hvordan rekruttere, motivere og ivareta frivillige?
-
Hva kan du forvente av en frivillig i forhold til profesjonalitet? Frivillig arbeid er ikke ulønnet arbeid
-
Hvordan bruker man daglig økonomiarbeid og politisk lobbying som virkemiddel for suksess?
Frivillighet

Ante Giskeødegård, gründer av Momentium
Ante er gründer i kulturselskapet Momentium, som er en av landet største konsertarrangører og står bak festivalene Jugendfest, Ålesund Live og Sommerfesten på Giske, samt Ålesunds første klubbscene, Terminalen byscene som åpnet i fjor. Giskeødegård er en klassisk seriegründer som også eier og driver lydstudioet Ocean Sound Recordings, billettselskap, markedsføringsselskap, event- og konferanselselskap, for å nevne noe. Neste år starter Momentium også sitt eget bryggeri.
Typiske spørsmål til Ante:
-
Hva er hemmeligheten bak å skape entusiasme, begeistring og oppmerksomhet for sine arrangement lokalt?
-
Hvordan utvikle smarte og nyskapende forretningsmodeller?
-
Hvordan gjøre elleville ideer om til realitet og levebrød?
Konseptutvikling

Anders Støver - salg og sponsorsjef Øyafestivalen
Anders var med på å starte opp Øyafestivalen, og har jobbet fast for festivalen de siste 16 årene. Han har hatt hovedfokus på salg og sponsorrater. Har også bred erfaring fra studentforeninger, samt drift av utesteder og konsertscener.
Typiske spørsmål til Anders:
-
Hvordan skal jeg som sponsorobjekt bli en sterkere merkevare?
-
Hvordan prisetter jeg meg?
-
Hvordan gjøre et godt innsalg ovenfor en potensiell sponsor?
Salg og sponsorer