Sted: Union Scene
Når: 02. april
Program
10:00-10:30 Registrering og kaffe
10:30-10:45 Farasoo
Farasoo er en dynamisk og utradisjonell duo bestående av Bjørk-Guinevere Kinsella Eide og Mirsaeed Hosseiny Panah. Duoen ble opprettet oktober 2019 og lar norsk og persisk musikk smelte sammen med improvisasjon i et uttrykksfull og atmosfærisk lydlandskap. Farasoo spiller primært akustisk, men har den siste tiden utviklet seg i en elektronisk retning.
10:45-11:15 Engasjement, idealisme og litt galskap
Sangeren Marit Sehl tok i 2018 over slektsgården i Ål i Hallingdal. Med seg på flyttelasset hadde hun en drøm om å kunne bidra med sin kunstneriske kompetanse på sitt nye hjemsted. På de fire årene er den gamle låven blitt en helt spesiell kulturarena med konserter både vinter og sommer, og visjonen er å skape Hallingdals mest attraktive arrangementslåve! Hvilke fallgruver og hvilke suksesskriterier krystalliserer seg og hvordan skaper man lokal forankring og engasjement rundt et nyskapende prosjekt? Hva får man hvis man tør å tenke litt større? v/Marit Sehl
11:15-11:45 Engasjement og arrangement- arrangørøkonomien i tall
Boken “Engasjement og arrangement” er bestilt av Kulturrådet og skrevet av Telemarksforskning. Boken er resultatet av et større forskingsprosjekt om helårsarrangørene og konsertvirksomhet i Norge. Fra Telemarksforskning kommer medforfatter av boken, Sigbjørn Hjelmbrekke, som skal gjøre et dypdykk i arrangørøkonomien. v/Sigbjørn Hjelmbrekke, Telemarksforskning
11:45-11:55 Pause
11:55-12:15 Økonomistyring i hverdagen
To år med pandemi har preget økonomien til de aller fleste konsertarrangører. Hva kan man gjøre når man er i en vanskelig økonomisk situasjon? Hvilke grep er de mest effektive? Hvordan sørge for god økonomistyring i arrangørhverdagen? I dette foredraget gir Stine Mari Røverdatter, som har erfaring med både suksess og konkurs, deg en rekke tips om hvordan dere kan ta styring på økonomien. v/Stine Mari Røverdatter, All Things Live Norway
12:15-13:00 Lunsj
13:00-13:40 Engasjement året rundt - på sosiale medier
Som arrangør er sosiale medier en enormt viktig del av dagens markedsføringsstrategi. For å nå ut til unge billettkjøpere og musikkelskere, for å skape engasjement og tilhørighet i lokalsamfunnet og ikke minst for å spre praktisk informasjon og nyheter. Men hvordan når man gjennom all støyen? Hvilke plattformer er mest relevante? Hvilke budsjetter bør man operere med?
Vi får eksempler på enkle grep som har funket, vi ser litt på statistikk og brukervaner og hvilke plattformer som er mest relevant for deg som konsertarrangør. Vi skal innom budsjettering og betalt annonsering og vi får noen skarpe blikk på hvordan det kan være lurt å bruke sosiale medier i tiden framover.
I panel: Stina Hellland (Warner Music Norway), Marit Stokkenes ((Østafjelske kompetansesenter for musikk) og Pernille Elverhøy Tårnes (KVASS Oslo)
Moderator: Magni Sørløkk (Playground Music)
13:40-13:50 Pause
13:50-14:35 Panelsamtale: Arrangørens hverdag
I Panel: Herman Ekle Lund (nestleder i kulturutvalget for Venstre i Drammen kommune), Kaja Rosholt (bookingansvarlig, Drammen Scener) og Maria Hardang (daglig leder, Kroa i Bø)
Moderator: Tone Østerdal (daglig leder, Norske Konsertarrangører)
Takk for i dag!